MFC_1653MFC_1622MFC_1648MFC_1638

With the good season during the week-end the city isn’t enough to me, so it’s time to escape to the sea, without thoughts (except to enjoy a little relax) leaving behind the skyscrapers and the bustle.

A few weeks ago with a couple of friends and my boyfriend we went to France, in the French Riviera and there the atmosphere is magical, walks on the beach or on the boardwalk, breakfast and a drink in some typical little bar with irons table on the street and a thousand flowers to keep us company.

The days that flying pass quiet with your feet in the sand and sunbathing are exactly what you need after a week full of work and commitments.

The look reinterprets two of the must of the season, the 70s Jeans skirt and the fringes that, in this case, makes special the simplest of leather jackets.

Because in the end it is true that just a small thing can change it all, the fringes, for a jacket, a week-end at the sea for a piece of happiness.

 
 
 
Con la bella stagione succede sempre più spesso che durante il week-end la città mi stia stretta, quindi è tempo di fuggire al mare, senza pensieri (se non quello di godermi un po’ di relax) lasciandomi alle spalle i grattacieli e la confusione di Milano.
Qualche settimana fa con una coppia di amici e il mio fidanzato siamo andati in Francia, in
Costa Azzurra e lì l’atmosfera è davvero magica, le passeggiate sulla spiaggia o sul lungo mare, la colazione e l’aperitivo in qualche baretto tipico con i tavolini in ferro battuto per strada e mille fiori a farci compagnia.

Le giornate che volando passano tranquille con i piedi nella sabbia scandite dalle risate e da lungi bagni di sole sono quello che serve dopo una settimana ricca di lavoro e di impegni.
Il look reinterpreta due dei must di stagione, la gonna di Jeans anni ’70 e le frange che, in questo caso, rendono speciale il più semplice dei giubbotti di pelle.

Perchè alla fine è vero che basta una piccola cosa per cambiare il tutto, le frange, per un giubbotto, un week-end al mare per un pezzetto di felicità.


I wear:
Acne tee
Imperial Jacket – giacca (available here)
Saint Laurent espadrilles
Zara skirt – gonna

Comments

No comments yet.

Leave a Reply

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS