Edited with AfterlightEdited with AfterlightEdited with AfterlightEdited with AfterlightEdited with AfterlightEdited with AfterlightEdited with AfterlightEdited with AfterlightOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Who know me knows that I love Yoga, I started out for curiosity, to tone the muscles and improve body elasticity, over time I found that Yoga also increases body flexibility, balance and concentration, also reducing Anxiety and stress. Usually due to busy day-to-day commitments, such as work and family, it’s impossible for me to follow a Yoga course. The ability to learn from yourself the taught rudiments of this oriental practice is therefore a great solution for those who are overwhelmed by duties, however, you need to take at least one hour a day for yourself in complete relaxation. I use many apps to step by step into a home yoga lesson, for example Nike in their Nike Training Club app has recently launched the Yoga section.
To practice yoga, it is essential to have a comfortable sportswear, such as the one I wear, the fabrics and the patterns must be comfortable and not wide especially for the upper part of the body because when you are with your head down engaged in asanas (positions) you don’t have to think that the top is rising and covers your face, the mind must be free and then we must practice with the right comfort.
For the pants I recommend those I wear of Nike, elasticized, comfortable and fit easily with everything. High waist is the best solution to ensure greater comfort during each asana.
For upper part, in the summer I prefer to use a top-bra very short to sweat less, it is very practical and in winter a long-sleeved shirt to start the positions.
There is the belief that yoga is just a relaxing activity for the mind, but it’s not so. You sweat very much and hard training but for satisfaction.
 
 
 
Chi mi conosce sa che amo lo Yoga, ho iniziato per curiosità, per tonificare la muscolatura e migliorare l’elasticità del corpo, col tempo ho scoperto che grazie allo Yoga aumentano anche la flessibilità del corpo, l’equilibrio e la concentrazione, riducendo anche ansia e stress. Spesso però i pressanti impegni di tutti i giorni, come il conciliare lavoro e famiglia, rendono impossibile seguire un corso di Yoga. La possibilità di apprendere da autodidatti i rudimenti di questa pratica orientale è quindi un’ottima soluzione per chi è oberato da incombenze a patto, però, che si riesca a ritagliare almeno un’oretta della giornata a se stessi in completo relax. Io mi avvalgo di molte app che passo per passo seguo a casa la lezione di yoga, ad esempio Nike nella sua Nike Training Club app ha appena lanciato la sezione Yoga.
Per praticare yoga è essenziale un abbigliamento sportivo comodo, come quello che indosso, i tessuti e i modelli devono essere confortevoli e non larghi ( io preferisco aderenti ma non troppo da farti mancare il respiro) sopratutto per quanto riguarda la parte di sopra, perchè nello yoga si è molto spesso a testa in giù impegnati in asana (posizioni) e non dobbiamo avere il pensiero che il top sale e ci copre la faccia, la mente deve essere libera e quindi dobbiamo praticare con la giusta comodità.
Per i pantaloni consiglio come quelli che indosso di Nike, elasticizzati, comodi e si abbinano facilmente con tutto. La vita alta è la soluzione migliore perchè garantiscono un comfort maggiore durante ogni asana.
Per il sopra, d’estate preferisco usare un top-reggiseno corto per sudare di meno, è molto pratico e d’inverno una maglia a maniche lunghe per iniziare le posizioni.
C’è la convinzione che lo yoga sia solo un attività rilassante per la mente, ma non è così si suda e molto, si fa fatica e molto ma per che soddisfazioni.

Comments

No comments yet.

Leave a Reply

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS