IMG_0695IMG_0086OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAIMG_5022IMG_9963IMG_0080OLYMPUS DIGITAL CAMERAIMG_0085IMG_0692IMG_0088IMG_0697

I spent a few days in Paris together with H&M as a guest of their H&M House to discover the new Spring-Summer 2018 collection.
After the outdoor theme collection for fall/winter 2017, the imprint of H&M Studio is back with a lookbook for its Spring/Summer 2018.
The main inspiration of this collection is Japan, in particular the minimalist aesthetic of the country.
The show inside the Musee Des Arts Decoratifs for the occasion was transformed into a large Japanese tea room, with waiters in kimono, large paper lanterns, a traditional sushi dinner, a live koto show and finally a waterfall of cherry petals, a taste of Japanese culture.
The collection was online on the H&M store immediately after the fashion show in Paris on February 28th and in selected stores from March 1st.
 
 
 
Sono stata qualche giorno a Parigi insieme ad H&M ospite della loro H&M House per scoprire la nuova collezione Primavera-Estate 2018.
Dopo la collezione a tema outdoor per l’autunno / inverno 2017, l’impronta di H&M Studio è tornata con un lookbook per la sua uscita Primavera / Estate 2018.
L’ispirazione principale di questa collezione è il Giappone, in particolare l’estetica minimalista del paese
La sfilata dentro il Musee Des Arts Decoratifs che per l’occasione è stato trasformato in una grande sala da the giapponese, con camerieri in kimono, grandi lanterne di carta, una cena tradizionale a base di sushi, un esibizione di koto dal vivo e per finire una cascata di petali di ciliegio, un assaggio della cultura giapponese.
La collezione è destinata al negozio online H&M subito dopo la sfilata della settimana della moda di Parigi il 28 febbraio e nei negozi selezionati il 1° marzo.

Comments

No comments yet.

Leave a Reply

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS